Doelen stellen

Dit jaar verloopt qua sporten een beetje anders dan ik van tevoren had gehoopt. De teamcompetitie zat in mijn hoofd, echter gooide mijn blessure hier wat roet in het eten. Dit doel moest ik laten schieten voor 2017. Een nieuw doel moest gevonden worden. Allereerst herstel en opbouw naar volgend jaar, seizoen 2018. Ik moet zeggen dat een dergelijk doel best lastig is. Het is ver weg, en het gaat vooral om temperen en voorzichtigheid. Continu balanceren op wat wel en niet kan. Goed luisteren naar je lijf en daar dan vervolgens ook goed naar handelen (lastig!). Ik heb de afgelopen periode dan ook veel geïnvesteerd in krachttraining en core stability, met als bedoeling dat ik hiermee mijn belastbaarheid vergroot.

Nu zo’n beetje aan het eind van het triathlonseizoen kan ik gelukkig zeggen dat het hardlopen weer ergens op begint te lijken! Ik kan weer fatsoenlijk 5 tot 7 kilometer hardlopen zonder wandelpauzes. Hoera! Nu is het zaak om de snelheid weer op te bouwen, een mooi klusje voor komende winter lijkt mij zo. Het einde wat betreft herstel is dus bijna in zicht. Tijd om een nieuw doel op de agenda te zetten.

Dit doel kwam eigenlijk een beetje aanwaaien, door een sportvriend werd ik onlangs geattendeerd op de Monstertijdrit. Dit is een tijdrit over een afstand van 138km door de altijd winderige Flevopolder. Klinkt interessant. Ik heb me dan ook zonder al te lang nadenken hier voor aangemeld. Stiekem vind ik het wel wat spannend. De afstand is op deze manier voor mij nieuw. Ik heb wel vaker dit soort afstanden gefietst, maar niet in tijdrithouding of überhaupt op snelheid.

Ik heb vanaf nu nog ongeveer 7 weken om mijn vorm op de fiets te herpakken, die is namelijk de laatste weken wel een beetje verslapt helaas. Mocht je me dus ergens de komende tijd op de racefiets langs zien razen, dan is dat als voorbereiding op deze tijdrit. Heb je tips? Ze zijn altijd welkom :-).

Om een beetje gefocust bezig te blijven heb ik altijd een doel nodig. Anders is het voor mij lastig om een bepaalde vorm vast te houden of te behalen. Ik blijf wel trainen als ik geen doel heb, maar toch staat alles op een lager pitje. Al is dat af en toe natuurlijk helemaal niet erg! Ik ben in elk geval zeer tevreden dat ik weer fatsoenlijk kan hardlopen, de komende tijd blijf ik dat rustig opbouwen. Eerst focus op de monstertijdrit. Wish me luck!

 

1 dacht op “Doelen stellen”

Geef een reactie