Sportvoeding voor snoeperds

Chocolade, blijkbaar maakt het binnen onze vereniging veel los. Onlangs stuurde ik naar onze Whatsapp groep een leuk plaatje.

Al snel volgden vele reacties, waaronder veel foto’s van de lokale chocolade voorraad. Zelf had ik helaas niets thuis, dus reageerde ik wat jaloers. En daar komt dan het enorme clubgevoel bij Impala naar boven drijven. De clubgenootjes zijn namelijk niet te beroerd om een looptraining te combineren met een boodschappen rondje. Ik had al snel twee grote stukken pure chocolade in de brievenbus, het leek wel Sinterklaas!

Dat was wel erg lekker moet ik zeggen, maar naast dat pure chocolade lekker is schijnt er ook wetenschappelijk bewijs te zijn dat het de sportieve prestaties kan bevorderen.

Aha! Legitiem chocolade eten, wat wie wil dat nou niet!

Het schijnt dat het eten van pure chocolade dezelfde effecten kan hebben als het drinken van bietensap. Een stofje in de chocolade zorgt ervoor dat je zuurstofopname verbeterd, wat prestatie verhogend werkt. Ohja, het schijnt wel dat het eten van veel chocolade je dik kan maken ofzo… Dus blijf vooral wel veel trainen ;-).

En na de training dan?

Zoek je nog een magisch middeltje voor na de training? Daar is ook iets voor, chocolademelk! De verhouding koolhydraten en eiwitten in chocolademelk is perfect voor een hersteldrank na een goede training. Dus hop! Die dure sportdrank kan de deur uit en snel naar de supermarkt voor een flinke voorraad chocolademelk.

De Sint mag in elk geval de komende periode mijn schoenen wel weer flink vullen met wat chocoladereepjes… Volgend seizoen ben ik onverslaanbaar! Denk ik…

Meer informatie:

www.womenshealthmag.nl/Nutrition/pure-chocola-en-sportprestaties

https://www.runnersweb.nl/gezondheid/voedingstips/chocolade-kort-en-krachtig.htm

https://www.fiets.nl/2016/08/24/chocolademelk-hersteldrank/

1 dacht op “Sportvoeding voor snoeperds”

Geef een reactie